logo

ÚČINNÝ A SCHOPNÝ ZA KAŽDÉHO POČASÍ

 

2.2 MULTIJET II

 

Motor 2.2 nabízí vynikající spotřebu paliva a výkonové parametry. Produkuje výkon 200 k při 3500 ot./min a točivý moment 440 Nm při 2500 ot./min, což z něj činí jeden z nejvýkonnějších čtyřválcových turbodieselů na trhu. Verze o výkonu 200 k je k dispozici se dvěma pohony - Jeep® Active Drive I nebo Jeep® Active Drive II. Verze se sníženým výkonem na 185 k je k dispozici pouze s pohonem 4x4 Jeep® Active Drive I. Obě výkonové verze, tedy 185 i 200 k, jsou kombinované s 9stupňovou automatickou převodovkou a systémem Start&Stop. Spotřeba a emise vznětového přeplňovaného motoru 2.2 l dosahují v kombinovaném provozu 5,7 l/100 km a 150 g CO2/km.

3.2 PENTASTAR® V6

 

Motor 3.2 Pentastar V-6 je prvním odvozeným motorem od proslulé jednotky 3.6 Pentastar V-6 a těží ze stejných inovací, jako tento sourozenec o vyšším zdvihovém objemu. Ten proslul především svou účinností, výkonem a vytříbeností. Motor přináší příjemný požitek z jízdy, zejména díky nízké hlučnosti, minimálním vibracím a tvrdostí. To vše při vysokém specifickém výkonu 85 k na litr zdvihového objemu. Spotřeba paliva je přitom ve srovnání s předchozím vidlicovým šestiválcem o 30 % nižší.

 

K DISPOZICI JSOU TŘI SYSTÉMY POHONU VŠECH KOL

 

Systém Jeep® Active Drive I 4x4 Systém Jeep® Active Drive I využívá jednostupňovou rozdělovací převodovku, která je plně automatická a nabízí hladký přenos točivého momentu na všechna čtyři kola v jakékoliv rychlosti. Systém nevyžaduje zásah řidiče nebo zpětnou vazbu a je ideální pro všechny, kteří hledají SUV s pohonem všech kol, který se používá snadno. Jeep® Active Drive I poskytuje dokonalé vyvážený přenos točivého momentu na kola a také brzdnou kontrolu trakce. Schopnosti pohonu všech kol jsou výsledkem plně variabilní mokré spojky umístěné v modulu zadního pohonu. Spojka dodává vždy správné množství točivého momentu v jakýchkoliv podmínkách, ať už jde o minimální přilnavost, rychlé starty nebo sportovní jízdu. Důmyslné algoritmy umožňují systému během jízdy na hranici trakce spolupráci s elektronickou kontrolou stability ESC. Odpojitelný pohon zadní nápravy vypíná pohon všech kol v situacích, kdy není zapotřebí, čímž snižuje spotřebu paliva.

Systém Jeep® Active Drive II 4x4 Systém Jeep® Active Drive II 4x4 s redukcí zlepšuje trakci v nízkých rychlostech. Disponuje navíc režimem Neutral pro tažení.
Systém Jeep® Active Drive Lock 4x4 Jeep® Cherokee Trailhawk® a jeho pohon na úrovni Trail Rated® Active Drive Lock 4x4 nabízí výjimečné schopnosti v terénu. Pohon Jeep® Active Drive II Lock je vybaven dvourychlostní rozdělovací převodovkou s řízením točivého momentu a redukcí a také uzávěrkou diferenciálu zadní nápravy. Ta poskytuje lepší trakci v nízkých rychlostech při zdolávání extrémního terénu. Redukce má převodový poměr 2,92:1, umožňuje lepší schopnost šplhání do prudkého stoupání, stejně jako vynikající vlastnosti při překonávání extrémního terénu. Uzávěrka diferenciálu zadní nápravy je volitelná při zařazené redukci, ale v případě potřeby může být v režimu Rock aktivovaná zcela automaticky pro maximalizaci tažné síly a trakce. Pohon Jeep® Active Drive Lock je standardem modelu Trailhawk®.

 

KONTROLA TRAKCE Selec-Terrain®

 

 

 

 

Zcela nové systémy pohonu všech kol modelu Cherokee jsou doplněné o proslulý systém kontroly trakce Selec-Terrain, který nabízí čtyři režimy jízdy (pět u modelu Trailhawk®, který je navíc vybaven režimem Rock), a to Auto, Snow, Sport a Sand/Mud. Selec-Terrain umožňuje řidiči volbou mezi silničním nebo offroadovým nastavením pro optimální výkon na jakémkoliv povrchu. Je navržen pro optimalizaci pohonu všech kol s cílem poskytnout vozu nepřekonatelnou ovladatelnost a schopnosti. Selec-Terrain elektronicky koordinuje 12 podsystémů vozidla, včetně pohonu všech kol, ovládání brzd, elektronické kontroly stability, řídicí jednotky motoru a systému Selec-Speed Control, který zahrnuje funkce Hill-ascent a Hill-descent Control.

 

UZÁVĚRKA ZADNÍHO DIFERENCIÁLU

Stiskem příslušeného tlačítka můžete u modelu Trailhawk® vůči sobě uzamknout obě zadní kola, čímž vůz v nízkých rychlostech získá mimořádnou trakci. Uzávěrka diferenciálu zadní nápravy je volitelná při zařazené redukci, ale v případě potřeby může být v režimu Rock aktivovaná zcela automaticky pro maximalizaci tažné síly a trakce.

 

OCHRANNÉ DESKY

 

Ochranný kryt podvozku chrání v terénu všechny důležité součástí před poškozením.

SELEC-SPEED® CONTROL

 

Selec-Speed® Control možňuje řidiči vyjíždět a sjíždět prudké svahy. Zahrnuje funkce Hill Descent Control a Hill Start Assist. Selec-Speed® Control je k dispozici pouze pro Cherokee Trailhawk®.

 

ODPOJITELNÝ POHON ZADNÍCH KOL

 

Jeep® Cherokee je prvním středně velkým SUV, které je vybaveno odpojitelným pohonem zadní nápravy. Toto řešení redukuje třecí ztráty a tím i spotřebu paliva ve chvílích, kdy není pohon všech kol zapotřebí. Odpojitelný pohon zadní nápravy hladce přepíná mezi pohonem dvou nebo čtyř kol a řídí přenos točivého momentu na nápravy zcela bez zásahu řidiče.

 

 

 

ODOLNÝ VŮČI MRAZU