logo

AKTIVNÍ BEZPEČNOST

 

Jeep® Wrangler využívá ochranný rám z vysokopevnostní oceli, který je začleněn do středního sloupku a je propojen s podlahou vozu. Tento rám zlepšuje odolnost vozu při bočním nárazu, zvyšuje jeho pevnost, torzní tuhost a ovladatelnost. Mezi další bezpečnostní prvky patří pokročilé vícestupňové čelní airbagy, boční airbagy, rámová konstrukce, energii absorbující volant a sloupek volantu, integrovaný zádržný systém s tříbodovými bezpečnostními pásy na všech sedadlech a nouzový brzdový systém.

 

ABS S OFFROADOVOU KALIBRACÍ


Vůz je vybaven elektronickými senzory, které zajišťují, aby při brzdění nedocházelo k zablokování kol. Systém ABS umožňuje lepší kontrolu nad vozem během brzdění. Díky offroadovému nastavení dokáže porovnávat rychlost kola na jedné nápravě vůči druhé, podle čehož je schopen zjistit, zda se vůz nachází na špatném povrchu. V těchto situacích systém ABS zasahuje s malým zpožděním a dočasným blokováním kol pomáhá prokluzujícímu kolu dostat se na pevnější podklad, čímž zlepšuje brzdění a redukuje dráhu potřebnou k zastavení.

 

Enhanced Accident Response System (EARS)


Tento systém v případě nehody usnadňuje záchranným týmům najít a dostat se k cestujícím, a to díky automatickému zapnutí světel v interiéru a odemčení dveří po aktivaci airbagů. Systém EARS rovněž uzavírá přívod paliva do motoru.

 

ESP SE TŘEMI REŽIMY


Elektronická kontrola stability se třemi režimy umožňuje řidiči optimálně brzdit a snížit tak nedotáčivost nebo přetáčivost vozu. Systém ESP v modelu Jeep® Wrangler obsahuje:

  • Systém nouzového brzdění tzv. brzdový asistent BAS (Brake Assist System), který umožňuje uplatnit maximální brzdnou sílu a v případě nouzového brzdění snížit brzdnou dráhu;
  • Kontrolu trakce TCS (Traction Control System), která odhalí prokluz kol, na základě čehož sníží výkon motoru;
  • Systém elektronické kontroly proti převrácení ERM (Electronic Roll Mitigation), který na základě dat získaných od senzorů systému ESP odhalí riziko potenciálního převrácení vozidla a zasáhne vyvinutím brzdného účinku na jednotlivá kola;
  • Systém Brake Lock Differentials (BLD), který přibrzdí prokluzující kolo s cílem přenést točivý moment na druhé kolo nápravy. Systém BLD je navržen pro využití v terénu a proto se automaticky aktivuje při zařazení režimu 4WD Low.

 

Hill Descent Control (HDC)


Systém kontrolovaného sjíždění svahů Hill Descent Control sleduje sklon klesání vozu, na základě čehož zajišťuje plynulé a kontrolované sjíždění svahů na nerovném nebo kluzkém porvchu bez zásahu řidiče do brzdového systému. Systém automaticky brzdí jednotlivá kola tak, aby při sjíždění strmého svahu byla udržována přiměřená nízká rychlost.

 

Hill Start Assist (HSA)


Asistent rozjezdu do kopce Hill Start Assist poskytuje řidiči dostatečný čas při rozjezdu na přesunutí nohy z brzdy na plynový pedál a díky tomu dosáhnout hladkého rozjezdu do kopce. Systém udržuje v brzdové soustavě tlak po dobu dvou sekund od uvolnění brzdového pedálu.

 

Monitoring tlaku v pneumatikách (TPM)


Tento systém sleduje pokles tlaku v jednotlivých pneumatikách a o změně informuje řidiče. Systém je standardem všech verzí.

 

PASIVNÍ BEZPEČNOST

 

Vícestupňové čelní airbagy
Wrangler je vybaven pokročilými vícestupňovými čelními airbagy. Tyto airbagy poskytují okamžitou ochranu cestujících na předních sedadlech, a to odpovídajícím objemem nafouknutí v závislosti na síle nárazu.

 

Tříbodové bezpečnostní pásy
Tříbodové bezpečnostní pásy jsou instalovány na všech sedadlech.

 

SEDADLA ISOFIX
Umožňují snadné uchycení kompatibilních dětských autosedaček na zadních sedadlech.

 

KAROSERIE NA RÁMU
Konstrukce s karoserií posazenou na rámu zvyšuje pevnost, tuhost a odolnost modelu Jeep® Wrangler. Tato konstrukce zlepšuje účinnost zavěšení kol, snižuje hlučnost, vibrace a tvrdost a pomáhá eliminovat vrzání a skřípání.

 

OCHRANA PROTI ODCIZENÍ