logo

 

VZNĚTOVÝ MOTOR 2.8 CRD

Mimořádný čtyřválec 2.8 16V DOHC CRD (Common Rail Diesel) poskytuje výkon 200 k při 3600 ot./min a točivý moment 460 Nm při 1600-2600 ot./min (s automatickou převodovkou).

ZÁŽEHOVÝ MOTOR PENTASTAR™ V6 3.6 S VARIABILNÍM ČASOVÁNÍM VENTILŮ VVT.

Tento účinný motor poskytuje sílu, která se k majestátnosti legendárního modelu Wrangler dokonale hodí. Vybaven je variabilním časováním ventilů a celohliníkovou konstrukcí.

 

 

TECHNOLOGIE START/STOP

 

Technologie START/STOP vypíná motor, když vůz stojí, a automaticky ho restartuje, jakmile sešlápnete spojkový pedál. Tato technologie v kombinovaném provozu snižuje spotřebu paliva o 12 % a emise CO2 o 13 %.

 

 

5STUPŇOVÁ AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA S ŘAZENÍM AUTOSTICK

 

Výjimečná účinnost a výkon. Vhodně zkrácený první převodový stupeň poskytuje výrazný tah bez zvýšení spotřeby paliva. Elektronicky řízený točivý moment umožňuje plynulou změnu převodových stupňů. Nový volič AutoStick® poskytuje možnost řazení jednotlivých převodových stupňů manuálně.

 

 

ZAVĚŠENÍ KOL

 

Rám vozu a geometrie zavěšení významně přispívají k výjimečnému offroadovému výkonu modelu Jeep Wrangler. Podélníky a příčníky rámu a také tuhé nápravy vpředu a vzadu zajišťují maximální pevnost a odolnost, která je nezbytná pro zdolávání nejextrémnějších podmínek a překážek. Jeep® Wrangler Unlimited je vybaven tuhou přední nápravou DANA 30 (u verze Rubicon vysoce odolná náprava DANA 44) s pětiprvkovým zavěšením, panhardskou tyčí, vinutými pružinami a stabilizátorem. Pětiprvkové zavěšení umožňuje dosáhnout přesného vedení nápravy bez vibrací. V nejnáročnějších offroadových situacích můžete aktivovat systém elektronicky odpojitelného stabilizátoru (ASBS), který je standardem verze Rubicon. Tento systém dovoluje dosáhnout výrazně většího výkyvu přední nápravy a tedy celkově více zkřížit obě nápravy. Tuhá zadní náprava využívá rovněž pětiprvkové zavěšení, avšak kyvná ramena jsou umístěna vně rámu a pružiny uvnitř, což umožnilo umístění nádrže paliva bezpečně do rámu. U všech modelů jsou tlumiče pérování nastavené tak, aby bylo odpružení měkčí a zajišťovalo optimální rovnováhu mezi dobrou stabilitou na silnici a schopnostmi v terénu.

 


Command-Trac®

 

Jeep® Wrangler Unlimited, který je určen pro ty nejnáročnější offroadové tratě, je výsledkem sedmdesátiletého vývoje systémů pohonu všech kol. Wrangler Unlimited Sahara využívá druhou generaci pohonu všech kol Command-Trac® s dvoustupňovou redukční převodovkou. Tento systém dovoluje kdykoliv změnit požadovaný typ pohonu v závislosti na stavu povrchu, což přispívá k celkově nižší spotřebě paliva. Redukovaný převodový poměr 2,72:1 násobí točivý moment na obou nápravách v nízkých rychlostech, čímž významně zvyšuje trakci v terénu. Volba pohonu všech kol se provádí vždy manuálně voličem na středové konzole.

 


Rock-Trac® a Tru-Lok®

 

Verze Rubicon je vybavena pohonem všech kol Rock-Trac® s dvoustupňovou redukční převodovkou s výjimečným převodovým poměrem 4,0:1, který zajišťuje dokonalou kontrolu a výrazně zlepšuje trakci, čímž vozu poskytuje extrémní schopnosti v terénu. Tato rozdělovací převodovka byla navržena speciálně pro model Rubicon a nejnáročnější offroadové podmínky. Oba systémy pohonu všech kol, tedy Command-Trac® i Rock-Trac®, nabízejí tři provozní režimy: 2WD, 4WD High a 4WD Low. Za normálních podmínek pracuje Command-Trac® s pohonem dvou kol (2WD) a přenáší 100 procent točivého momentu na zadní nápravu. V režimu 4WD High pak systém rozděluje točivý moment mezi nápravy v poměru 50/50. V tomto režimu rozdělovací převodovka nepracuje jako diferenciál a spojení mezi oběma nápravami je pevné. Proto je tento režim určen výhradně pro povrchy s nízkou přilnavostí (sníh, bláto, písek, štěrk a kameny). Režim 4WD Low je ideální pro jízdu v náročném terénu a násobí točivý moment na obou nápravách (4krát v případě pohonu Rock-Trac® a 2,7krát v případě pohonu Command-Trac®). Tento nízký rozsah je doporučen pouze při velmi špatné adhezi a v situacích, kdy je potřebný maximální točivý moment. Kdykoliv jedno z kol nápravy ztratí trakci nebo kontakt s povrchem, začne se točivý moment přenášet přes diferenciál právě na něj, což je sice nezbytné pro průjezd zatáčkou, avšak v terénu to znamená ztrátu trakce. Jeep Wrangler nabízí u všech verzí systém, jež je součástí elektronické kontroly stability ESP a který chování diferenciálu potlačuje. Systém BLD neboli Brake Lock Differential zablokuje kolo, které prokluzuje, což zapříčiní, že točivý moment se začne diferenciálem přenášet na kolo s lepší přilnavostí. Systém je plně automatický a nevyžaduje žádný zásah řidiče. V případě zařazení redukce se aktivuje nastavení OFF-ROAD. Brzdná síla na prokluzující kolo je v tomto případě intenzivnější a je vyvíjená po delší čas. Model Rubicon je vybaven uzávěrkami předního a zadního diferenciálu Tru-Lok® s celkovým převodem nápravy 4,10. Uzávěrky předního a zadního diferenciálu Tru-Lock® jsou určeny pro manévrování v nízkých rychlostech, například při lezení přes balvany a ve strmých svazích, kde rovnoměrně rozdělují točivý moment na obě kola nápravy, což je nutí otáčet se stejnou obvodovou rychlostí. Uzávěrky nápravových diferenciálů mohou být snadno zapnuty a vypnuty pomocí tlačítek na přístrojovém panelu. Pro maximální výkon v těžkém terénu je model Rubicon ve standardu vybaven elektronicky odpojitelným stabilizátorem přední nápravy, tzv. Active Sway Bar System (ASBS), který umožňuje větší křížení náprav a udržuje tak kola ve styku s povrchem i ve velmi náročných podmínkách. Stabilizátor se odpojuje tlačítkem na přístrojovém panelu a může být řidičem odpojen v režimu pohonu všech kol 4WD High a 4WD Low v rychlostech pod 29 km/h. Z bezpečnostních důvodů se stabilizátor automaticky připojí po překročení rychlosti 29 km/h. Díky odpojitelnému stabilizátoru se parametr zkřížení náprav vozidla RTI (Ramp Travel Index) zvýší z 652 na 832, což představuje nárůst o 28 %.